دهستان زیبا و خوش آب و هوای هودیان

دهستان زیبا و خوش آب و هوای هودیان
این وبلاگ توسط ادریس شکلی پور ساخته شده نظرات خود را به آدرس زیر ارسال نمائید.باتشکر
shakklipour@gmail.com

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

۰ نظر ۲۴ خرداد ۹۶ ، ۰۵:۲۴
ادریس شکلی پور

۰ نظر ۲۴ خرداد ۹۶ ، ۰۵:۲۴
ادریس شکلی پور

هودیان در فاصله‌ایی نه چندان دور از شهرستان دلگان در فاصله ای حدود ۵۰ کیلومتر واقع شده است. دهستانی زیبا مصفا و یکی از زیباترین روستا های منطقه دلگان می‌باشد.
هودیان به راستی روستایی است در حصار کوه ها، باغ شهری آرمیده در کوه‌ها و شکل گرفته در مسیر رودی که از وسط این دهستان میگذرد و به دریاچه هامون جازموریان سرازیر می‌شود. به طور کلی دهستان هودیان همیشه دیدنی بوده است و زمان و مکان مانع از تماشای  این روستا نیست. می توان به این روستا سفر کرد و از مکان‌های دیدنی آن لذت برد.
دمای هوای هودیان درتابستان نهایتا به ۳۷ درجه میرسد و در زمستان سرمای دلنشین همراه با بارش باران و تگرگ  است. این دهستان در پاییز رنگ زرد به خود میگیرد و پوشش  باغها را برگهای زرد درختان میگیرد، اما در بهار که یک بهار کاملا واقعی را در خود دارد در فروردین ماه زمین زنده می‌شود و بوی عطر سبزی و شکوفه انسان را مست می‌کند شکوفه‌ها در دامنه کوه از زیبایی بیداد می‌کند. نعمت باران نیز در بهار برای هودیان وجود دارد.
شاید در استان سیستان و بلوچستان بدلیل کویری بودن منطقه انتظار دیدن شهرهای کوهستانی و همچنین روستاهای پر آب کمی دور از انتظار باشد اما در هر گوشه ای از این استان روستاها و شهرهای بسیار زیبایی وجود دارند که خود به تنهایی میتوانند قطب گردشگری استان باشند و از بار گردشگری شهرهای بزرگ بکاهند . خصوصا اگر این گردشگران بیشتر به طبیعت و اکوتوریسم علاقمند باشند
هودیان به دور از تملق دهستانی است بسیار زیبا هنوز با کوچه  های خاکی و هوایی کوهستانی و خنک که واقعا می تواند در هر فصلی پذیرای خیل گردشگران و طبیعت دوستان باشد
بهار دل انگیزش با عطر گلهای بهاری و شاخه های نورسته درختانش ، تابستان با هوای خنک صبحگاهی و شامگاهش و میوه هایش ، پاییز با تابلوی چند رنگش و زمستان نیز با هوای همیشه ابری. 

۰ نظر ۲۱ خرداد ۹۶ ، ۰۶:۰۴
ادریس شکلی پور

۰ نظر ۲۱ خرداد ۹۶ ، ۰۵:۲۰
ادریس شکلی پور

ورزشکاران هودیانی که در رشته فوتسال برای کسب مقام در بین تیم های محلی جانانه و جوانمردانه میجگند. با آرزوی درخشش این تیم در سطوح بالاتر استانی در آینده ایی نزدیک

۰ نظر ۱۷ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۲۲
ادریس شکلی پور

گوشه‌ای از زیبایی های خلقت خداوند در دهستان هودیان در نزدیکی یکی از گرمترین نقاط استان سیستان و بلوچستان که کمتر کسی از وجود چنین زیبایی هایی نظیر این آبشار در این منطقه با خبر است.

۰ نظر ۱۷ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۰۹
ادریس شکلی پور